CITÁTY

12. listopadu 2006 v 11:59 | Mirek |  Kantořina
"Konečným cílem vzdělávacího systému je přenést břemeno vzdělávání jednotlivců na ně samotné". - J.W.Gardener

"Samotný Bůh se neodvažuje soudit člověka dříve, než nadejde konec jeho dnů. Proč bychom to měli činit vy či já?" - Ben Jonson
"Nikdy nepodceňujte radost, uspokojení a výchovnou hodnotu, které žáci získají ze správného vypracování jakkoli jednoduchého úkolu." - Michael Marland
"Zprvu jsem si myslel, že známkuji své žáky, pok jsem si ale uvědomil, že známkuji sám sebe - výsledky svého pedagogického úsilí." - student učitelství
"To, co podstatně určuje chování, je vnímání reality, nikoli realita sama." - Carl Rogers
"Deffinují-li lidé situace jako skutečné ve svých důsledcích, jsou skutečné ve svých důsledcích." - W.I.Thomas
"Pamatujte si, že pro člověka je jeho jméno tím nejsladčím a nejdůležitějším slovem jazyka." - Dale Karnegie
"Studenti mají z pořádku ve třídě profitovat, nikoli být jeho obětí." - Michael Marland
"Řekněte jim, co jim budete říkat - řekněte jim to - řekněte jim, co jste jim říkali!" - Geoffrey Petty
"Jen nevšímaví učitelé nemívají žádné problémy" - Geoffrey Petty
"Když se ucho džbánu utrhlo, nechoďte už s ním pro vodu." - Geoffrey Petty
"Když budete stále dělat to, co doposud, dostane se vám vždycky toho, čeho doposud." - Geoffrey Petty
Z plakátu společnosti pro prevenci týrání dětí(NSPCC): "Pije, kouří, plivá na učitele...Chybí mu někdo, kdo by ho pohladil a objal."
"Kdyby učit bylo totéž co vykládat, byli bychom všichni tak chytří, až by to nebylo hezké." - R.F.Mager
"Až budou umět všichni číst, přednášky budou zbytečné." - Ben Jonson
"Přednáška je činnost při níž informace přecházejí z poznámek kantora do poznámek žáka, aniž by prošly mozkem jednoho či druhého." - Geoffrey Petty
"Jeho řeč byla jako zamotaný řetěz - nic se neztratilo, ale čert aby to srovnal." - Shakespeare
"Vzdělání je to, co zbývá, když zapomeneme, co jste se učili." - Geoffrey Petty
"24 hodin poté, co jsme se hodinu učili, si pamatujeme nejvýš 20% detailních informací." - Tony Buzan
"Staré znalosti nikdy nezapomínáme úplně. Účinné opakování je ctností vzdělávání." - Bugelski
"Představujeme si mozek jako skladiště, které lze naplňovat, namísto toho, abycom jej chápali jako nástroj, který lze používat." - J.W.Gardener
"Vzdělání je to, co zbývá, když už jsme zapomněli to, co jsme se učili." - B.F.Skinner
Kdykoli narazil Isaac Newton na zvláště obtížný problém, věnoval se mu těsně předtím, než šel spát. Říkal: "Pravidelně jsem pak při probuzení řešení již znal."
"Být génius znamená 1% inspirace a 99% dřiny." - Thomas Alva Edison
"Představivost je důležitější než vědomosti." - Albert Einstein
"Neplánovat znamená plánovaný neúspěch." - Geoffrey Petty
Úsloví vojenských stratégů:"Vždy mějte hlavní plán - a v případě potřeby ho použijte."
"Jen průměrní mají stále pocit, že odvádějí dokonalý výkon." - Jean Giraudoux
"Lidský mozek začíná fungovat okamžikem našeho narození a nepřestane, dokud nezačnete pronášet veřejné projevy." - Sir George Jessel
"Od všech žáků očekávejte, že si budou chyby v diagnostických testech i v jiné práci opravovat. Každý žák má z takových oprav užitek." - Geoffrey Petty
"Jestliže se žák níc nenaučil, je to vina učitele. Jsou-li žáci vhodně vyučováni, měli by všichni získat výbornou." - B.F.Skinner
"Když se žák nic nenaučí, učitel z předmětu propadá." - B.R.Bugelski
"Nehodnoťte základní nebo "obecné" dovednosti jako "řešení problémů" či "spolupráce s ostatními", pokud jste žáky těmto dovednostem neučili." - Geoffrey Petty
"V 60. letech byli žácí jedné třídy běžně zkoušeni z určitého předmětu různámi komisemi, přičemž dosahovali odlišných výdledků." - Peter Newsom, 1992
"Z tebe nikdy nic pořádného nebude." - Poznámka ředitele mnichovské školy určená desetiletému žákovi jménem Albert Einstein
"Dokud můžeme říkat: ,Toto je nejhorší, to nejhorší ještě nepřišlo." - Shakespeare. Král Lear
"Naším úkolem není mít v životě úspěch, ale opakovaně přijímat neúspěchy s dobrou myslí." - Robert Louis Stevenson
Murphyho zákon "Pokud se něco může pokazit, tak se to zřejmě pokazí" byl nedávno kritizován jako příliš optimistický. Brzo má být změněn na:"Pokud se něco může pokazit, už se to pokazilo."
"Úspěch je přeceňován. Každý po něm touží, navzdory každodenním důkazům, že pravá genialita člověka se nachází na zcela opačném pólu. Neschopnost je tím, v čem vynikáme: je to vlastnost, která nás odlišuje od zvířat, a měli bychom ji chovat v úctě." - Stephen Pile
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Milan Milan | Web | 27. června 2012 v 13:45 | Reagovat

Mám rád Komenského citáty o vzdělání:
"Spanilý člověk neučený - co jiného než papoušek s krásným peřím."

"Má-li se člověk stát člověkem, musí se vzdělat."

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama